Sunt doar o mama, nu sunt perfecta, dar pentru cineva sunt cea mai importantă persoana din lume

De multe ori ma gândesc care sunt caracteristicile care mă definesc cel mai bine. Mă întreb uneori cine sunt eu... Cred ca e o întrebare pe care ar trebui sa ne-o punem toți câteodată, în unele momente pentru a reuși sa ne cunoaștem mai bine pe noi înșine și sa aflam mai apoi ce ne dorim de la viata. Ma gândesc și eu...
De fiecare data îmi vine în minte același prim răspuns, sunt o mama, o simpla mamă, cu propriile mele defecte și calitățile care ma diferențiază de ceilalți din jurul meu. Cu siguranță aceasta nu este singura mea caracteristica, dar în primul rând asta sunt.
Nu ma consider o mama perfectă, cred ca am foarte multe de învățat, lecții pe care le pot primi doar în timp, lucruri pe care le pot învăța probabil doar odată cu trecerea anilor alături de copilul meu, totuși cred că pentru copilul meu eu sunt cea mai importanta persoană din lume. 
Munca de mamă este uneori obositoare, dar primim în dar cea mai de preț răsplată măsurată în pupici, îmbrățișări și multă iubire pură pe care nu o poți măsura nici în bani nici în cuvinte. 
Cred că cele mai frumoase momente din viața mea le-am trăit lângă copilul meu, cele mai fericite amintiri le am doar cu el, chiar dacă au  existat și momente triste, cele fericite le eclipsează pe cele mai puțin frumoase. 
Noi ca părinți încercăm să oferim totul copiilor noștri, muncim de dimineața până seara doar ca să le putem oferii ceea ce ne cer, să le facem poftele, să le cumpărăm jucăriile preferate, dar uitam cel mai important lucru, să petrecem timp alături de ei. 
Copii au nevoie de timp, nu de bani și nici de lucruri scumpe, ma refer în general la copii mici, nu la adolescenți, dar și adolescenții au nevoie de timp și ei își doresc uneori să aibă un părinte mai puțin concentrat pe muncă și mai mult focusat pe nevoile lui de a comunica cu un adult. Chiar dacă muncești pentru a-i asigura lui un viitor, mai bine lucrează puțin la fericirea lui din prezent, fiindu-i alături atunci când are nevoie de tine ca părinte, oferă-i sfaturi și bucură-te de timpul pe care îl poți petrece alături de el, căci în curând v-a devenii adult și timpul pe care o să îl poți petrece alături de el v-a fi din ce în ce mai limitat. 
Ești părinte, ești cea mai importantă persoană din viata copilului tău. Fie ca este mare sau mic, are nevoie de tine, are nevoie să ii fi alături și să îl ți de mână mereu. 


Comentarii

Postări populare de pe acest blog

Biroul (locul pentru teme) - idei si sfaturi pentru parintii elevilor

Arta de a fi fericit